Den ända som är värd dina tårar är den som aldrig skulle få dem att falla

Boun giorno! :)
Ojojoj, jag är verkligen sämst på att uppdatera. Men vi kan väl hoppas på att det blir bättre?

Förra veckan började jag i skolan, det vill säga måndag den 15. Alla andra normala uppsala bor började den 17 men skit samma.
På måndagen iaf så träffade jag klassen för första gången, mina två coacher stod och pratade om skolan i ungefär två timmar innan vi gick tillsammans bort till stället där vi ska käka lunch.

På tisdagen så körde vi lite namnlekar och drog sedan ut till Alnäs, lärde känna några lite bättre iaf och lärde mig namnen på alla i klassen ;)
Vi körde lite olika lekar, padlade kanot, spelade brännboll och gick en skum tipspromenad.
Sen tävlade vi klass vis om sängplatserna, måste säga att min klass ger sig inte i första taget och vi vann med 6 poäng ;)
Sen åkte vi hem på onsdagen, vi var lediga och jag kom hem typ 11 och slappade hela dagen.

På torsdagen så fortsatte mina coacher att prata om skolan och hur man ska lyckas på gymnasiet. Sedan var jag med Lovisa på stan, träffade Sandra och Wille på Jensen och sedan gick jag och träffade Lina, Esther och Världens bästa Daniel :)



På fredagen så träffade jag Lovisa E och Marwa på stationen vid ett för att käka lunch innan vi började i skolan kvart i två.
På kvällen åkte jag sen ut till husvagnen där jag var med Ida, Daniel och Jocke på kvällen ;)

I lördags så var jag i husvagnen och hade kräftskiva, gillar inte kräftor så det blev räkor för min del. Det fanns även en hel skum räka i påsen, den struntade vi i att äta för den så lite läskig ut.


<--- Skumma räkan :P


På söndagen fick vi besök från knivsta, och sedan åkte vi hem och bara tog det lungt :)

I Måndags så var det skola igen då, började fem över åtta med svenska, bara en introduktion blev det typ ;)
Sedan fortsatte vi med samhällskunskap och började jobba lite med källkritik, vi fick lära oss vad vi skulle titta efter och se upp med bland annat ;)
Sedan började den började den första lektionen Italienska :) Eeeeep! :D vår italienska lärare är fett schysst och är från Malmö, han hade bott åtta månader i Milano. Och han pratade mycket om hur skillnaden mellan norr och söder är.
Det är typ Jag, Tess och Markus från min klass som läser italienska, Marwa skulle kanske oxå joina oss ;)
När italienskan var slut så hade vi typ mer än 2 timmars lunchrast, överflöd med fritid kan man ju säga. Sedan hade vi idrottsintroduktion med vår idrottslärare, det är även han som har italienskan så vi hade samma schyssta människa på eftermiddagen. Vi skulle ha slutat halv fem, men han släppte oss vid tio över tre :)

Sen idag då så började jag 8.25 med coachtid och sen hade vi engelska, lunch och sist italienska. Han släppte oss en halvtimme tidigare idag så jag slutade tjugo över ett ist för tio i två ;) Så då gick jag och Lovisa E på stan i några timmar ;)

Sen på bussen hem träffade jag världens bästa killkompisar, Daniel och Rasmus ofc :)
Och nu sitter jag här och ska försöka förbättra mitt uppdaterande ;) 
Hittade även ett fint ordspråk jag föll pladask för :)

"Den ända som är värd dina tårar är den som aldrig skulle få dem att falla"

                                      Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0