Hemma...

Nu är jag äntligen hemma :):) det är så skönt, men jag hinner inte änns vara hemma ett dygn innan vi åker vidare mot Norge :(
Nu kan jag ärligt säga att jag är trött på lovet, hinner aldrig träffa mina kompisar här hemma. Okej jag hade säkert kunnat innan vi åkte till Danmark men då var jag tvungen att ha med Linnea, och det har jag ingen lust med. Men nu ska vi som sagt till Norge och kommer vara där i två veckor nästan. Sen är det bara en vecka kvar på lovet. Hoppas då att alla roliga personer kommit hem så jag kan få träffa dom :)
När jag kommer hem igen kommer jag nog få tid att skriva om resan till det underbara Danmark. Det ploppar nog upp lite inägg medans jag är i norge, och så ni vet har jag bara internet efter fem på eftermiddagarna. Nej nu ska jag hitta på något annant innan jag måste plugga, hejdå

Hinner inte...

Hinner inte skriva om resan till Danmark, för jag ska nu ut till husvagnen igen.
Jag kommer antagligen hem på torsdag så skriver väll då, innan jag åker vidare till Norge.

I helgen så är inte Ida och Tove därute så jag får väll nöja mig med att plugga,sola och bada helt själv.
På måndag ska jag in till Uppsala igen och skriva körkortsprov igen...
Hoppas jag klarar mig bättre den här gången.
Nej nu ska jag ut till köket och plocka fram äpoelpajen så åker jag och pappa ut till husvagnen igen, då ska vi kanske titta på film med resten av familjen.
Ciao ;)

Basshunter är åter i mina öron jämt och ständigt ;)

Tillbaka i Sverige

Jupp, nu är jag tillbaka i Sverige efter en lite tur till Danmark.
Tänkte berätta om resan men orkar inte det nu, och jag tänkte även skriva lite om när jag var på Grönan, det klarar jag av nu ;)

Dagen började med att jag gick upp runt åtta tror jag :s, jag åt frukost och gjorde mig i ordning innan jag och min familj packade in oss i bilen och åkte till stationen. Där mötte vi Ange och hennes familj. Vi satte oss på tåget och åkte mot Stockholm, när vi väl kom fram började vi gå mot Grönan. Då ser vi Fredrik Reinfelt (?) sen gick vi och tittade på slottet och så gick vi förbi riksdagen ;) det ni!!
Efter det gick vi vidare mot djurgårds färjorna och åkte färga till Grönan. När vi väl var inne så började vi med att åka vilda musen, sen gick det i en fart. Jag åkte bland annat Fritt fall, Insane och gick Spökhuset, dom har jag aldrig åkt/gått förr. Insane åkte jag två gånger, den var rolig ;) Fritt fall åker jag nog inte så många fler gånger, och spökhuset "hjälp" Men var ändå stolt för nu har jag åkt/gått allt på Grönan (inte barn avdelningen)

Sen åkte vi tåg till Uppsala innan vi åkte bil hem, juste, tåget gick bara till Knivsta så därifrån fick vi åka buss.
Nästa morgon så packade jag innan vi åkte in till stan och hämtade en bil som vi hyrt för att åka till Danmark.
Vi åkte därefter till Moa och hämtade henne, Moster hämta henne och lämnade vå vanliga bil där. Sen åkte vi till Ange och hämtade henne och Becka. Sedan bar det av mot Danmark.
Bil resan tog uppemot 11 timmar, då räknat med alla toa-pauser och när vi åt. Efter att vi ätit middag på Max i Varberg typ så fick jag och Ange titta på film, vi såg 17 Agian och 8 Mile. När filmerna var slut så var vi i Danmark, vi stannade på Q8 och köpte lite macka innan vi åkte till "hotellet" där vi sov. Jag och Ange sov i ett eget rum, ett mysigt ställe i typ Ejby. Skriver mer om resan i morrn, vi hörs ;)

Bio :)

I helgen var jag juh som sagt i husvagnen då, det var varmt i vattnet så det blev mkt bad :)
Sen igår så hadde jag slapp dag och var super glad. Saknade Rasmus kom hem från egypten, så pratade med han mkt sen pratade jag en del med Daniel och Lina också :) :)

Idag då, började med att jag vaknade typ 9 satte mig vid tv:n och åt frukost, sen vek jag tvätt, hängde tvätt (jag får typ en syssla att göra varje dag) och så torkade jag och syrran av ute möblerna.
Sen vart det slapp och lite plugg. Och just nu så lyssnar jag på min älskade spotify lista :) I löve it ;)

I morrn ska jag på bio med Anneli, vi ska se Eclipse!! Alla säger den är bättre än dom andra.
Ni får höra mer i morrn. Hej svejs så länge;)

Vatten
Gammal bild, från gotland tror jag

Kuggade :(

Som sagt, i helgen var jag i husvagnen, midsommaren var lungn och rätt varm, skönt var det iaf.
Jag och Linnea stannade kvar hos våran gammelmoster från söndag till måndag. Mycket bad och lite sol också. Sen åkte vi hem och mamma planerade lite grann (hemliga saker)
På tisdagen pluggade jag lite till provet, sen så skjutsade pappa in mig och Linna till gränby där vi träffade mamma, jag köpte tre tröjor på kappahl.
På onsdagen hände inte så mycket, pluggade lite och spelade kubb en hel del med grannarna :)
Och idag gjorde jag moppeprovet, jag klarade det inte :( om jag hade haft 6 rätt till så hade jag klarat det, så nu får vi se när jag får skriva nästa gång.
I morrn bär det av till siggis igen :) kommer hem på söndag.

Tre T-shirtar, köpte dom när jag var på stan med Emma

T-shirten köpte jag också när jag var på stan med Emma, köpte även en annan tröja.

Den sissta tröjan jag köpte när jag var på stan med Emma och de tröjor jag köpte i tisdags kommer senare på bild ;) Trevlig helg :)