Att lära utan att göra, är som att älska utan att röra

Onsdags:
Den tyska läraren som jag kommer ha i vår kom in och pratade lite om tysklandsutbytet, sen blev det matte intensiv, tror vi var typ fem pers lr något bara :P men jag skrev ner hela genomgången som killarna bett mig göra, och jag är ju snäll så jag fixade det ;)
Sen blev det lunch innan jag, Frida, Sisela och Lovisa tog 1:an till paintballen ;) Alla som spelade såg ut att ha fett kul, det sög att jag inte kunde vara med. Men men, så äre ba ibland :/
Sen så tog jag bussen med några andra från klassen till stationen där jag och Lovisa gick av för att bege oss till skolan igen. Jag bokade bio biljetter och sen blev det möte för oss vid fem till kvart i sex då vi slutade och började gå mot stationen igen.
Tog bussen hem och var väl hemma vid kvart i sju då jag käkade och sen gjorde läxor ett tag innan jag somnade tidigt på sängen ;)


Torsdags:
Tog bussen till skolan, träffade fina Rasmusen på bussen;) Väl i skolan blev det först engelska redovisning i små grupper, sen så hjälpte snälla Sisela mig med engelska gramtiken för hon hade själv glömt sitt häfte ;)
Sen blev det ett studiebesök till domkyrkan på historian, men jag lärde mig typ två nya saker för jag vet inte hur många gånger jag vart på studiebesök där inne :P
Sen blev det samhällskunskap som jag inte förstod så mycket av, men min grupp la ner ungefär 25 minuter på att prata om spöken ;P
Därefter blev det lunch med Johanna och Lovisa innan jag skyndade mig bort till bussen och var hemma tjugo över ett;) Då blev det att räkna lite i matteboken och nu sitter jag här och typ lyssnar på en sjukt bra människa :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0