Den som aldrig ger sig är svår att stoppa

Hejsan igen ;) kommer att berätta mer om Göteborg i morrn lr nått. Har inte alla bilder och sånt till hands, men det kommer.

Måndags började med att jag åkte till skolan för att börja tyskan kvart över elva, var fortfarande sjukt trött efter helgen eftersom jag inte lyckats sova så mycket, men men, that's life, right?
Jaja, sen efter lunchen så var det folksamling i uppehållsrummet på plan 1 där självaste Håkan Jensen skulle prata i ungefär 30 minuter.
Det var mycket bra saker den där mannen på 50 sa, och det var en hel del jag tog till mig. Men det som jag vart mest faschinerad av var att han verkligen sa vad han tyckte, han skickade ut en tjej som typ låg och sov på sin kompis axel, bad alla att ta av sig mössor/kepsar o.s.v sen så berättade han att han inte drev skolan för att tjäna något på den eller så. Utan han har skapat den skolan han själv velat gå i.
Jag är fortfarande mållös, men det ger sig nog. 70 minuter senare fick vi gå, det blev ingen svenska på oss, vi fick rast ist. Sen blev det historia med Filip, han var sjukt rolig. Och det var nog den bästa historia lektionen jag haft på länge ;)
Tisdag & Onsdag var det studie dagar, åkte till skolan på tisdagen för utvecklingssamtal men annars blev det bara massa plugg, slapp och en hel del OC ;)

Torsdag då, var i skolan vid halv tolv för att fotograferas inför matkorten. Sedan blev det lunch med Lovisa, Johanna, Tess och Sisela.
Därefter blev det ett prov på 1 timme och 35 minuter, äntligen är samtentan över! :D
Sedan blev det historia med Karin, vi gick igenom massa nya saker och fick en läxa. Skriva klart historieartikeln tills i morrn ;)
Sen blev det ett screeningtest (?) på svenska, vi fick gå när vi var klara. Och eftersom läsförståelse inte är min starka sida gick det väl sådär. Fick iaf åka med en buss tidigare.
Den som aldrig ger sig är svår att stoppa - Håkan Jensen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0