Livet är en dans på rosor men taggarna gör ont att trampa på

I tisdags började då skolan igen, fett seg och värdelös tisdag typ. Fast jag hade tur, på sista lektionen som var 2 timmar natur skulle vi kompletera något hela klassen. Detta hade jag redan gjort när vi varit lediga tidigare så då fick jag gå hem ist :) Naturlärarn är inte så pjåkig ibland ;)
'
Onsdagen spenderads från 8.00 - 16.40 på fyrishov. Det var nämligen dags för friskolekampen, det var nice. Dock vann vi inte, men vi kom tvåa i innebandy iaf.
'
torsdagen träffade jag Moa på stan (farmor), sen gjorde jag nog inte så mycket mer speciellt fören jag kom hem och skrev på den dumma bokanalysen och började klura lite på mitt svenska tal.
'
Fredagen däremot vart grymt mycket bättre. Jag började dagen med att sitta och snacka med Wille innan mötet med Josefin. Mötet tog knappt fem minuter så efter det gick jag ut och hängde med Wille tills Gabbe hänkade oss, efter det drog de till matan och jag till stationen för att träffa Lovisa.
Efter skolan drog jag hem, gjorde lite läxor och käkade innan jag tog bussen in till stan vid halv sex igen. Dock var det någon man i stadshuset med kniv, så bussen släppte av oss på andra sidan stationen och det var helt kaos med alla andra bussar. Jag som var på väg till valsätra, skulle ta buss nr 3, den kom ju såklart aldrig. Tillslut hoppade jag 111 och fick gå cirkus 2 km, men jag var framme efter 17 minuters promenad i regn/snö med blöta fötter för sulan i mina tygskor var helt spruckna -.-
Men kvällen blev trevlig med några kända människor, några människor man träffade för måååånga år sedan och några nya ;) Jag, Carro och pojkarna hade en riktigt härlig pratstund från typ halv elva till kvart i tolv. Simon sa att jag had gulliga strumpor, såklart tittar alla ner på mina strumpor då. Dom var halvt blå efter mina blåatygskor, så då började vi asgarva. Jag är glad att jag lyckades vara något snabbtänkt så han fick en hel del grejer tillbaka sen ;)
Kvart i tolv tog jag och Carro bussen till stan, och kvart över tolv gick bussen från stationen. Hade en riktigt rolig kväll, och Carro är ju helt klart bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0