Dear whoever is reading this, You're beautiful and someone out there is crazy about you. So smile, because life is too short to be unhappy

 
 
Måndag
Gick upp vid sex på morgonen, var helt slut och mådde inte så bra. Vilket slutade med att jag stannade hemma från skolan, låg i soffan och tittade på program som Teen mom 2 och 16 and pregnant ungefär hela dagen. Såg även nått avsnitt av The hills och Extrem home makeover. Första gången jag blev alldeles rörd under det programmet. Till middag blev det den extremt goda chilli-lövbiffs-grytan :)
 
Tisdag
Började vid halv nio tiden, började med engelska. Fick en uppgift där vi ska berätta om en "sevärdighet" i Uppsala på engelska :o lite jobbigt kanske. Fick även de "korekta" översättningarna plus några glosor till av Maria, det är på tills torsdag. Förstår fortfarande inte vad hon tänker med. Iaf, efter det blev det svenska och vi fick börja titta på filmen Eqvulibriu, vi ska sedan analysera den. Filmen verkar rätt så bra ändå, typ action, sci-fi. Inte en sån film jag skulle ha tittat på själv men ändå rätt komiskt med tanke på att den handlar om att ha känslor är förbjudet...
Efter det blev det iaf lunch, innan jag och Lovisa gick till stadsbiliotket för att lämna tillbaka en bok. Vi stötte även på tre grabbar med en kamera, antar att dom var studenter. Vi skulle titta fall dom hade fått in en bok, men då stod grabbarna med kameran vid den hyllan så jag och Lovisa höll ju på dö av garv, så vi gick inte dit. Sen gick vi in på kicks och när vi kommer ut därifrån står killarna på gågatan. Ja, vi kände oss lite förföljda. Men vi sprang in på gina en snabbis innan vi drog upp till skolan igen, döär vi satte oss i ett grupprum med Helena för att vänta på tyskan.
På tyskan blev det att lära sig och repetera ord om sommaren, fick även tag på Sanna så jag kunde hämta min mattebok ;)
När tyskan var slut sprang jag och Lovisa till bibblan igen, hade fått ett mejl om att de hade fått in boken jag hade reserverat ;) sen tog vi buss nummer 14 till idrotten. Vi tog det lättaste sättet att hitta, nu vet vi att man kan åka en hållplats till nästa gång. Nya idrottstället var verkligen fräsch, vi har nu bytt upp oss från fyrishov, alians och sånna ställen till ett och samma ställe. Nämligen stallet, campus 1447 ;)
 
Efter idrotten tog jag mig hem, var ute och sprang 4 km innan jag kom hem och gjorde i ordning mat innan jag duschade. Efter maten blev det läxor innan jag tittade på ensam mamma söker från i måndags, sedan pratade jag med mamma i telefon innan jag lag mig.
 
Onsdag
Blev lite sovmorgon på mig, började inte fören fem i tio ;) Träffade Josse när jag klev av bussen, följde med henne till ICA innan jag drog till skolan. Första lektionen blev privatjuridik, lika intressant som vanligt :) Efter det skulle vi ha haft företagsekonomi, men det blev ist möte med DGE. Och Daniel från Smögen som var och hälsade på oss förra året var tillbaka, han är en duktig föreläsare som gör det intressan men även att man känner stor stress och press över sina betyg... Men det blir nog bra ska ni se. Vi fick sluta tidigare än ett, så jag, Lovisa och Sisela gick och käkade lunch innan vi gick till stationen för att ta oss hem åt olika håll. 
När jag kom hem slog jag på tvn och såg att Teen Mom 2 precis hade börjat, så jag tittade på det innan jag satte mig framför daton och började plugga engelska. Nu blir det middag innan det blir dammsugning av hela huset och sen mera läxor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0