That stupid grin you can't get off your face when you really like the person you're texting.

 
Söndag den 22 Juli
Jag och mamma åkte till Upplands väsby och hämtade en hammock, på vägen hem svängde vi förbi donken och köpte glass. När vi kom hem tittade jag lite på The Tribe och packade.
 

Måndag den 23 Juli

Vid åtta på morgonen åkte vi neråt mot Ullared, jag, mamma, pappa, Linnea, Ange, Beckisen och Annica. Vi stannade till i Gränna för att köpa polkagrisar, där fick vi även se en ganska ung kille göra själva polkagrisarna. När vi kom fram till Ullared checkade vi in och bar in våra saker i våra stugor innan vi gick ner till Gekås, på väg till Gekås såg vi Morgan som var på väg hem. Vi käkade på restaurangen santos? Innan vi gick in på själva affären. Jag köpte en t-shirt och lite nagellack, när vi var tillbaka i våra stugor så skulle vi gå tillbaka med kundvagnen en bit, vilket slutade med att Linnea och Beckisen satt i den medans jag körde och Ange filmade. När vi kom tillbaka till stugan igen så tog jag och Ange en promenad för att utforska området lite, när vi gått till slutet vände vi och gick hem igen. Då drog vi en och en halv omgång ”med andra ord” tillsammans med Beckisen och Linnea. Sedan låg Ange på golvet och jag i soffan medans vi chillade och lyssnade på musik innan vi gick och lag oss.

 Fika dags efter shoppingen

 

Tisdagen den 24 Juli

Runt 10.20 tiden satt vi i bilarna mot Falkenberg, vi skulle nämligen till Skrea strand. På vägen dit åkte vi förbi Comicland som visas på tv:n i Ullared serien. Det var stora vågor i vattnet och vi njöt och solade en hel del innan vi lämnade stranden vid fyra tiden för att åka tillbaka till stugorna. När vi var hemma och hade duschat så var det ett tag till maten skulle bli klar, så jag och Ange bestämde oss för att dra bort till Gekås för att handla lite mera. Jag och Ange såg Ola-Conny vid brödet. När vi kom hem igen så hade dom vuxna precis börjat med maten, det blev grillat och potatissallad runt åtta tiden. Efter maten gick vi till kiosken som låg på campingen för att köpa glass, sen gjorde vi inte så mycket mer innan vi gick och lag oss.

 

Onsdag den 25 Juli

Mamma åkte till tandläkaren för att hon lyckats tugga ut sin porslinskrona medan hon åt på sin polkagris kvällen innan. Alla utom pappa hoppade in i Annicas bil för att åka till stranden runt 10.15 tiden, det var en del kö på vägen innan vi kom till parkeringen. Vid 12.30 tiden kom även mamma och pappa ner till stranden, den här dagen var det i stort sätt vågstilla på havet. Vi tyckte inte det var lika roligt att bada den här dagen så vi låg mest och solade, jag och Ange lyckades även se en krabba i vattnet. Vi träffade även Gustav, Ellen och Kajsa på stranden. Jag och Ange hade hittat våra snyggingar för den dagen iaf, fast dom såg kanske lite för unga ut :P

När vi kom hem blev det dusch och tvätt av hår innan alla gick till Gekås för att käka på Gekås egna restaurang, men när vi kom dit vid tio över sex så hade dom stängt. Vilket gjorde att vi käkade mackor på kaffebaren innan vi drog igång med handladet. Jag köpte en dataväska och en skjorta medans fick en jacka och lite strumpor, även idag såg jag och Ange Ola-Conny vid brödet. När Gekås hade stängt och vi var ute så köpte vi glass vid Hassans, när vi sedan kom hem så behövde vi gå tillbaka med vagnarna. Jag körde Beckisen i en medans Ange körde den andra med Linnea i, vi körde ett litet race bort till busshållsplatsen där man kunde lämna vagnarna. När vi kom hem igen käkade jag lite yoghurt innan jag gjorde mig i ordning och lag mig i sängen.

Nagellack till mig och Linnea

 

Torsdag den 26 Juli

Vi åkte till stranden vid halv tio tiden, alltså lite tidigare än dom andra dagarna. Vädret var ungefär som dagen tidigare och inte mycket vågor, när vi sedan åkte från stranden vid 3 tiden var det full fart hem för att duscha och göra sig i ordning. Jag och mamma gick lite före alla andra för att vi skulle lämna tillbaka dataväskan jag köpt dagen tidigare, den var för liten för datorn tyvärr L När dom andra kom blev det middag på restaurangen inne på Gekås innan det blev mera shopping, jag och Ange gick hem lite tidigare än alla för att lämna våra saker. Sen gick vi tillbaka till Gekås för att möta upp resten, vi satt på en bänk utanför och väntade på dem. Pappa fick vakta vagnarna medans resten drog till ICA för att handla lite, mamma berättade även världens historia om vad hon hade sagt till Ola-Conny. Men det ända hon egentligen hade frågat var vart de hade tråd någonstans :P När vi kom tillbaka till pappa köpte vi glass igen. När vi sedan kom hem blev det att köra tillbaka småbarnen i varsin kundvagn, jag visade sedan mamma allt jag hade köpt och hon visade lite vad hon och pappa hade köpt. Sedan gick Linnea, Beckisen och Ange iväg för att spela fotbollskrocket, jag fick solfrossa så jag gick och lag mig i sängen. Men somnade inte fören efter elva iaf.

Anges och min shoppingkorg 

 

Fredag den 27 Juli

Vädret verkade lite sämre än tidigare dagar så vi segade lite på morgonen innan vi drog till stranden, det blev finare väder. Det var inte så mycket folk när vi kom till stranden så det var ganska lugnt och skönt, folket borta vid SM-vollybollet spelade SHM’s Greyhound ett antal gånger under dagen. När vi åkte från stranden vid fyra tiden drog vi till donken för att käka, efter vi hade käkat blev det även glass ;) Sedan åkte vi hem för att duscha och göra oss i ordning innan det bar av mot Gekås igen, jag köpte två stärkande nagellack till Linnea. Vi gick runt där inne tills de stängde då vi gick hem för att packa in lite i bilen.

 

Lördag den 28 Juli

Klev upp ganska tidigt för att packa ihop och städa innan vi checkade ut och begav oss mot Göteborg i regnet. Det var meningen att vi skulle gå på Liseberg, men det regnade för mycket så vi gick in på Universeum istället. Vi gick och käkade på donken igen innan vi gick tillbaka in på Universeum för att titta på det sista, vi mätte oss i någon laser grej för att ta reda exakt på hur långa vi var. Jag var 182.8 och mamma var 185.6, inte så mycket längre än mig längre :P När vi var klara där åkte vi till Partille där vi käkade glass och dom vuxna tog även kaffe. När vi var klara där bytte jag om till min one piece jag hade köpte på Gekås, sedan bar det av hemåt.  Vi såg en hel del blixtrar och hamnade i det hela ett tag, kom hem runt ett tiden på natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0