After Monday & Tuesday even the calender says WTF

Helgen spenderades med Ida, det blev en massa snack och lite kubb spelande. Jag och Ida vann 2-0 dom två gångerna vi spelade mot de vuxna ;)
 
Vi spenderade även några timmar på bryggan med benen i vattnet och en massa tjejsnack. Vet inte hur många gånger vi spelade kubb själva mot varandra, vi tittade även på Alvin och gänget 3 och tog ett X antal promenader. Vi gjorde det som vi brukar göra lite extra mycket eftersom det inte var några andra där ute :P
När jag sedan kom hem packade jag väskan innan jag gick och lag mig.
För på måndagen tog jag tåget 8.39 mot Stockholm, framme i Stockholm tog jag mig till spår 12 för att ta tåget till Göteborg. Resan mellan Stockholm och Göteborg tog 3 timmar och 35 minuter. När jag kom fram till stationen i Göteborg virrade jag omkring ett tag innan jag hittade tavlorna med tåg-tiderna ;) sedan satte jag mig och käkade lunch, en sen lunch, innan jag letade upp spår 14 för att tag mig på tåget till Varberg. Efter 40 minuter var jag framme i Varberg, Josse, hennes syster och hennes systers kompis kom och möte upp mig på stationen 20 över 3. Vi åkte direkt hem till Josse, snackade massa innan Alice också kom dit. Det hade gått nästan ett år sedan vi träffade varandra alla tre tillsammans sist. 
Efter lite snack så blev det kubb dags, första matchen förlorade vi, andra vann vi och den tredje förlorade vi för att vi missade kungen -.- Men, men. Sedan blev det mat innan vi tog en promenad runt i lilla Veddige, fick bland annat se deras gammla skola. Sedan gick vi hem för att hämta pengar innan vi gick och köpte lite godis på Hemköp.  När vi kom hem igen satte vi oss i soffan och tittade på filmen Linas Kvällsbok, en hel del skratt och vi snackade även lite med Alices kille Tim. När filmen var slut gick vi in på Josses och snackade lite mer och skypeade med Tim innan vi lag oss.
 
Tisdagen började med uppstigning vid kvart i nio, frukost och i ordning görelse innan vi spelade en runda Fia där Alice vann, jag kom två och Josse kom sist. Sedan gick vi ner till tågstationen för att ta tåget till Varberg där vi gick omkring några timmar innan vi tog oss ner till stranden Kåsa (?) Efter 1 och ½ timme på stranden och ett dopp i havet bland maneter gick vi in till Varberg för att möta upp Josses syster Lollo så vi kunde åka med henne hem. Till middag fick vi sjömansbiff, gör gott ;) sedan blev det skype med Tim på kvällen igen innan vi somnade.
 
Onsdag
Och vi var uppe vid nio tiden för att käka frukost och göra oss i ordning innan Alice mamma kom och skjutsade in oss till Varberg, vi tog tåget in till Göteborg där vi satt och väntade på Tim. När han kommit tog han och Josse tåget aka tunnelbanan ,enligt Tim, till Liseberg medans jag och Josse gick. Det tog 35 minuter för mig och Josse att gå, betala och komma in på Liseberg. Alice och Tim hade varit där drygt 10 minuter när vi mötte upp dom, så en liten promenad var bättre än tåget enligt mig och Josse :P Först åkte vi JukeBox och sedan Lisebergbanan innan vi käkade lunch, Pizza. Sedan tog vi oss till HangHai, därefter åkte vi Kållerado, FlumeRide, Virvelvinden, SpinRock, Kanonen, Balder och några åkte vi flera gånger. Tror även jag såg en kompis från klassen när vi stod i kö till FlumeRide andra gången, har inte fått tag på honom än så har inte kunnat fråga :P Sedan blev det middag på Burger King och efterrätt på Ben and Jerrys Cafét ;) Jag och Josse sa hejdå till Tim och Alice vid tio tiden, sedan gick vi en kortare väg tillbaka till stationen för att ta tåget till Varberg. I Varberg mötte Lollo upp oss för att det gick varken bussar eller tåg till Veddige vid tolv tiden. När vi kom hem satt vi och pratade ett tag innan vi lag oss och sov, jag behövde inte känna mig ensam den natten för jag fick sällskap av en kelsugen Boris i sängen :P
 
Torsdag
Jag och Josse tog sovmorgon till tio ungefär, då käkade vi frukost och gjorde oss i ordning innan jag packade min väska. Vid tolv tiden åkte vi in till Varberg med Lollo för att käka lunch tillsammans på Blå Dörren, grymt goda baguetter med kycklingröra på ;) Sedan sa vi hejdå när tåget kom 14.34. Jag klev på och åkte till Göteborg för att sedan sätta mig på nästa tåg, det till Stockholm. Resan hem mellan Göteborg och Stockholm tog 4 timmar och 51 minuter. Det åkte en annan väg, som bland annatr gick genom Västerås (där Power Meet verkade ha dragit igång) och Enköping. När jag tillslut kom till Stockholm kom jag in på spår 5 och tåget till Uppsala stod på spår 4 så där blev det ingen stress tack och lov ;) Jag var hemma i Uppsala vid tio i tio på kvällen, mamma och syster kom och hämtade mig strax efter tio på stationen.
 
Fredag
Jag packade upp innan jag packade ner lite saker i ryggsäcken, för på kvällen bar det av till husvagnen. Vi käkade middag uppe hos Dragan, på Bodegan. Sedan gick jag till Ida och vid halv tio kom Robins kompis Tobbe och plockade upp oss tre, så vi kunde åka och titta på deras kompisar som var på 24timmars utanför Tärnsjö. Fotboll i skogen bland en hellskottas massa myg. Det känndes till en början ganska kul, men runt två på natten ganska meningslöst. Sista matchen vi tittade på var den deras kompisar spelad vid tjugo över tre, sedan åkte vi äntligen tillbaka till Siggis. Var väl hemma runt halv fem tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0