Cleaning your house while your kids are still growing is like shoveling the drive before it has stopped snowing

*
*
*
Tisdagen börjades med matte, allt var extremt lätt när Lisa förklarade hur man skulle göra. Sedan blev det naturkunskap, jag satt mest och lekte med power pointwn, antagligen blir den helt ok tillslut :P Därefter blev det ekonomi och vi började med budget, det blev en lång pp ända till islandsbron. Sedan håller jag dock bli påkörd av en cykel vid skolan, i Uppsala är ju risken större att bli påkörd av en cykel än av en bil...
Sedan gick jag och Lovisa för att käka lunch innan jag sprang in på Ur&Penn för att köpa ett örhänge jag tittat länge på, sedan blev det matte igen. Fick ett nytt repetionshäfte inför nationella, det känns ändå ganska lungt.
När sista lektionen nådde sitt slut tog jag bussen till min gamla skola för att hämta lite saker, det kändes väldigt fel och sjukt konstigt att sätta sin fot där igen. Men det var ändå en härlig känsla, kan inte beskriva med ord hur mycket jag saknar min gamla mattelärare, hon var bäst. Sedan gick jag ut för att vänta på bussen hem, efter ett tag kommer finaste Daniel ner för att lämna sin syster, så då pratade jag ett bra tag med min ena bästis :D
När jag sedan kom hem blev det mer läxgöra innan jag la mig hyfsat tidigt utan att hänga inne på skype, det kändes lite tomt men var alldeles för trött för det.
*
Onsdagen då, började med nationellt prov (läsning) i engelska som sedan följdes av hörförståelse. Kunde inte ha gått så mycket sämre, men man får väl vara glad för att jag kunde svara på några iaf...
Tyskan blev inställd, vilket var jäkligt nice, så jag och Lovisa käkade lunch innan min mattelektion som även den var fett ovärd. Efter matten gick jag och Tess till stationen för att möta Lovisa innan vi tog bussen till Diös, vi skulle nämligen ha frisbee-golf på idrotten. Det finns tydligen speciella banor för det, så det fick vi göra. Rätt kul ändå, fast det tog ett antal kast innan man fick in snittsen :P
Sedan tog jag bussen in till stationen för att vänta på nästa buss hem, när jag kom hem sprang jag en runda innan jag duschade, käkade middag, packade och gjorde läxor. Blev tyvärr så att vi inte åker ut till Siggis idag, men vi åker i morrn ist ;) Hinner göra lite mer läxor innan då ;) har även tittat på två avsnitt av Gossip Girl idag, bara för att slappa lite. Blir nog en film i sängen sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0