No I haven't met Mr. Right yet. But I have met Mr. Fake, Mr. Rude, and Mr.Player

Tisdag
Tog bussen in till stan och träffade Lovisa på stationen innan vi åkte till Jensen grundskola tillsammans, det var nämligen dags för en svenska grammatik föreläsning. Det var lite rörigt eftersom jag förstår det på tyska, men på svenska heter det andra saker och det är inte riktigt samma sak :/
 
Efter det så gick jag och Lovisa till slottet och tog 11:an därifrån och klev sedan av två hålllplatser senare för att gå till Norrlands och käka. Efter det gick vi upp till skolan och lånade en dator för att jobba med svenskan innan det blev dags för tyska. På tyskan fick vi träna lite uttal och sen se på Türkish :) Efter det så tog vi bussen till Scienc park och gick till Campus 1477 - stallet för att ha idrott. Det blev vollyboll, vilket gjorde att jag skrattade en hel del. Minnen från i sommras ;)
 
Vi fick sluta lite tidigare så jag tog mina grejer och skyndade mig till bussen, jag hann nämligen med bussen en halvtimme tidigare :) Sen blev det dusch hemma innan det blev middag och jag satt med läxor tills jag gick och lag mig.
 
Onsdag
Det var ju utvecklinssamtalsdag idag, så var ju ledig bortsett från samtalet klockan tre. Men min svenskagrupp mötte jag upp runt halv elva i skolan och vi fixade lite av det sista, efter det så gick jag på extra matten vid ett. Satt där tills det slutade halv tre, då blev det att läsa lite i min engelskabok till tio över tre då det blev dags för mitt samtal.
 
När det var klart gick jag in på UL-centret och köpte ett busskort innan jag satte mig och väntade på bussen. När jag kom hem fixade jag det allra allra sista av mitt till svenskan innan jag skickade iväg pptn till den som hade det absoluta sista grejen. Var helt slut efter den här dagen, men hade ju fort gjort en massa med saker :)
 
 
Torsdag
En riktig skoldag med riktiga lektioner.
Tog bussen in till skolan för att ha engelska, trodde ju att vi skulle få läsa i våra böcker, men inte det inte. Istället fick vi se Obamas vinnar tal och sen fick vi gå ut och lyssna på när en grupp snackade om Pelle Svanslös eller Peter No-tail som han heter på engelska då. Började få lite smått panik över engelskaboken då -.-
 
Efter engelskan blev det ekonomi, jag och Lovisa fortsatte att jobba på vårt projekt ;) Sen gick vi och käkade lunch innan vi lånade en dator och satte oss i ett grupprum för att chilla och snacka lite. Därmed lyssnade vi på lite musik också ;)
 
Sen blev det tyska och efter det blev det matte för min del. Derivata, sådär jättesvårt var det ju faktiskt inte :) Vi slutade kvart i tre, men jag satt kvar och räknade till klockan var kvart över tre ;) Bra jobbat där :) Sen när jag kom hem så började jag med maten och käkade tsm med pappa innan jag räknade ännu mera matte och dammsög hela huset.
 
Fredag
Var lagom trött när jag skulle upp på morgonen, men när jag kom ut i -6,7 grader så vart man jäkligt pigg ;) Åkte iaf till skolan tsm med Emelie och Natalie, var ett tag sen man gjorde det. 
 
Första lektionen i skolan var juridik, vi började med ett nytt kapitel som var ganska intressant faktiskt. Vi gick även igenom enkäten vi gjort på kursen, CH tackade så mycket för all konstruktiv kretik han hade fått. Sen blev det coachtid och vi fick feedback på skolankäten vi hade gjort typ. Vart väldigt mycket snack om maten och skolans IT. Sen blev det sam och vi gick igenom en enkät även där, fick beröm för all konstruktiv kretik vi skrivit igen ;) Sen fick vi uppgiften och läste igenom den och så. Efter det blev det svenska, och det var dags för min grupps redovisning. Det tog hela 45 minuter! :o helt sick ju! Men det var skönt att få det gjort nu iaf, och Jesper sa fel på ett ord en gång och det blev bara mera fel. Och tillslut skrattade alla över att han inte fick till det :p
 
När vi var klara med redovisningen kvart i ett fick vi sluta, jag och Tess gick till Norrlands för att käka tsm. Sen fördrev vi lite tid på stan tills klockan blev två då det vart dags för Helenas extra matte :) Satt där inne och räknade men gick till Paulsen för att fråga om hjälp så Helena kunde hjälpa sina elever ;) Jag och Tess gick från skolan tio i tre, vilket gjorde att jag hann med fem över tre bussen. Träffade på Josse där så vi snackade en massa.
 
 
Väl hemma så chillade jag lite innan Moa kom, hjälpte henne med facebook lite grann. Fixade framförallt en profilbild till henne ;) sen blev det käk innan TW-tanten kom. Jag satt i vardagsrummet med resten av familjen till partyt skulle börja. Då gick jag in i mitt rum och satte mig med läxor.
Fikade och chillade med dom i vardagsrummet när det blev fika och TW-tanten åkte hem :p sen blev det ännu mera matte innan jag gick och lag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0