It was love at first sight. Then I took a second look!

Onsdag
Åkte in till skolan med nio bussen, träffade Josse på bussen :) Begav mig iaf till skolan sen, började 9.55 med juridik. En liten genomgång innan vi delades upp i grupper där vi fick göra egna små case som klassen ska lösa sen ;) Efter det så blev det företagsekonomi med Staffan :) Vi fick fortsätta lite med likviditetsbudget och vi fick även  solglasögon som man kunde rulla ihop, dom flesta killarna hade på sina när vi var på PP sen.
 
Efter ekonomin slutade vi, så jag och Lovisa gick och käkade lunch. Sen gick vi tillbaka till skolan och jag gick till ett grupprum för att jobba på samhällen med Alfons och Tor, vi jobbade klart med det i stort sätt. Hann precis med 15.05 bussen.
 
Hemma tittade jag på det nya avsnittet av Gossip Girl innan det blev mat och läxor.
 
Torsdag
Åkte till skolan med Emelie och Natalie, bussen var as full så vi fick stå. Kom till skolan ungefär 7.45 så lånade en dator och satte mig i ett grupprum, fixade till ett fel jag hittade på power pointen. Sen kom Tor och knappt 5 minuter senare kom Alfons, vi körde igenom vår ppt en gång innan lektionen började 8.30.
 
Det var dags att presentera, vi fick vara först iaf :) vart dock lite nervös så jag tappade vissa saker, men det gick nog bra ändå ;) Sen fick vi lyssna på de andra som hade redovisning innan vi fick sluta lite tidigare, efter det drog företagsekonomin igång med ett läxförhör. Jag vet hur det funkar med en likviditetsbudget, men tror nog jag har gjort lite fel ändå :s
 
Sen fick vi fortsätta med vår marknadsföringsuppgift innan vi fick sluta lite tidigare, då jag och Lovisa gick till Norrlands och käkade tsm med Mikaela, Pedersen och Felicia. Sen begav vi oss till MQ innan vi gick tillbaka till skolan och började jobba lite med en analys av vår svenska bok, Stolthet och fördom.
 
Därefter drog tyskan igång och vi skulle översätta en text från svenska till tyska, den skulle dessutom vara grammatiskt korrekt ;) Men det gick bra ändå, Lovisa, jag, Pedersen, Mikaela och Helena hjälptes åt. Och det var bara ett litet fel vi hade gjort, ett ord som vi hade satt mitt i en mening skulle stå sist. Det är bra jobbat ;) Efter tyskan så gick jag ner till plan 2 för att ha matte innan jag slutade 14.45.
 
När jag kom hem blev det läxor och efter att syster kommit hem från träningen blev det att hjälpa henne med hennes läxor innan vi tog kvällen.
 
Fredag
Åkte in till skolan tillsammans med Emelie och Natalie, började skoldagen med juridik klockan åtta. Jag, Moa, Petra och Sisela gick upp till plan 3 där vi satt och fortsatte med vårat egna "case", skrev ett svar och skickade in det till C-H. Sen så fick vi göra vad vi ville, jag letade upp lite fakta till vårat svenska arbetet. När juridiken slutade blev det coachtid, där alla skulle svara på sina enkäter, vi som redan hade gjort det hade då inget att göra. 
 
Efter det blev det samhäll, fast dom som hade redovisat på torsdagen fick ledigt. Så då passade jag och Lovisa på att käka lunch och drog en ICA innan vi gick upp till skolan igen. När samhällskunskapen tog slut för de andra så blev det svenska där nästa grupp hade sin epok-redovisning. När dom var klara tog Sebastian över och hade en ppt om att Shakesper kanske inte finns :o
 
När jag kom hem sen så satte jag mig och tittade på ett avsnitt av The secret life of the American teenager och käkade bullar i väntan på resten av familjen. När mamma kom hem så käkade vi middag tsm innan jag satte mig och gjorde läxor, runt åtta tiden tog jag och mamma bilen till Storvreta för att hämta syster. När vi kom hem så hade även pappa tagit sig hem från jobbet. Blev sedan X-factor för min del innan sängen, tyckte det var synd att Freja åkte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0