People don’t care how much you know until they know how much you care

Måndag
Åkte in till stan för att möta upp Lovisa på stationen innan vi käkade lunch på Norrlands, vi träffade på Jojjo och Tess så vi käkade med dem. Eftersom kycklingen var slut och det bara fanns ris så blev det en sväng till ICA innan vi tog oss till skolan för att börja med matte. Ja, jag var faktiskt med på en mattelektion jag inte behövde gå på, men kom underfund med att jag skulle få mer gjort i skolan än vad jag skulle ha fått gjort hemma ;)
 
Efter matten blev det samhällskunskap och vi fick fortsätta jobba med våra arbeten, börjar känna lite smått panik inför detta eftersom uppgiften är så stor och väldigt otydlig... Och sen drog privatjuridiken igång och vi fick jobba med saker om hyra och äga en bostadsrätt. Efter PPn så fick man gå hem, men jag stannade kvar på lektionstiden och gjorde uppgifterna vi fick. Sen gick jag och Lovisa upp på plan 3 för att träffa Minna och Frida inför ambasadörmötet. 
 
Tog halv sju bussen hem, det var mörkt ute då :( det blev middag innan jag lag mig i soffan helt slut, tittade sedan på X-factor innan jag gick och lag mig.
 
Tisdag
Tog bussen upp till Science park för att sedan ta mig till Campus 1477, blev lite roliga tävlingar och lekar på idrotten. Efter idrotten tog jag och Lovisa bussen ner till stan, vi gick till biblioteket för att jag skulle lämna tillbaka en bok och sen gick vi in på din sko. Efter det begav vi oss bort till norrlands för att käka.
 
På tyskan blev det genomgång av grammatiken, hade mer en hälften rätt iaf :) sen blev det några grammatikövningar innan vi fick sluta. Därefter drog engelskan igång, då vi gick på en PP till slotet och det blev en "guided tour", när vi kom tillbaka till skolan fick vi börja ge respons på våra kompisars uppsatser innan vi slutade. På svenskan sen så gick Sebastian igenom något om Dante, sen fick vi göra en uppgift "bestäm straffet". Enligt reglerna som Sebastian hade gått igenom, en slutsats blev att dagens Tobbe Trolkarl skulle bli hårdare dömd i helvetet än vad Hitler skulle.
 
Vi fick sedan sluta typ fyra, så då gick jag ner på stan och träffade på två filurer, nämligen Axel och Willy. Efter ett tag tog jag bussen hem och satte mig med samhällsuppgiften tills X-factor började och sen gick jag och lag mig.
 
 
Onsdag
Gick upp tidigt för att jobba på sammen innan jag tog bussen in till skolan och mötte upp Lovisa för att käka lunch, sedan gick vi upp till skolan för att ha juridik. Efter det gick jag upp till plan 3 för att ha matte och sen gick jag ner igen för att ha ekonomi. Slutade kvart över fyra ;)
 
Då tog jag mig till bussen för att åka hem, träffade finaste Daniel så jag slapp åka buss själv :p Det jag saknar med högstadiet är att jag inte träffar en av världens finaste människor varje dag. När jag kom hem fortsatte jag med samhällen innan jag tog kvällen.
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0