Everybody is somebody but nobody wants to be themselves

Måndag
Åkte in till skolan tidigt, började åtta. Träffade finisen Sandra innan jag började så blev lite snack med henne innan jag gick till min lektion som var juridik. Sen blev det engelska med Gita ist för samhäll, fick fortsätta med våra respond grejer. Sen slutade jag, så jag gick och satte mig i ett grupprum på plan 3 och jobbade med samhällen. 12.05 mötte jag upp Lovisa för att käka lunch.
 
Sen gick jag tillbaka till skolan och satte mig i ett grupprum med Alfons och Tor för att jobba med samhällen, vi jobbade på tills klockan var typ tio i två då vi gick till stationen och tog bussarna hem. 
När jag kom hem chillade jag lite innan jag fortsatte med min del på sam-uppgiften, sen gjorde jag i ordning maten så den var klar när pappa kom hem. Fortsatte sedan att jobba på samhällen innan jag skypeade med Ida ett tag.
 
Sen på kvällen vid 8-9 tiden snackade jag mer med Ida på skype, vi snackade även med Pheko och Jocke. Låg vaken ett bra tag, stängde inte av skype fören 1.15. Hoppsan :p
 
Tisdag
Åkte med Emelie och Natalie in till gränby för att ta 10:an till stationen, mötte upp Lovisa och vi snackade ett tag innan vi gick ut och tog första bästa buss till Jensen grundskola. Vi skulle nämligen hitta upp till Aulan. När vi kom dit och har kommit in kryllar det av massa små dryga barn, men träffade min gamla mentor Linda. Det var kul att träffa henne igen, det var ju så länge sen.
 
Vi blev iaf indelade i grupper och fick sitta med nya människor under färeläsningen, föreläsarn var riktigt bra. Skämtade om en hel del och berättade massa intressant :) Vi fick även se hur andra personer ungefär ser oss själva personer, det jag kommer ihåg som passade in på mig var att personer ofta ser mig som Envis, otydlig, givmild och en bra lyssnare. 
 
Efter det skulle alla som var där, alltså ekonomer från 1:an, 2:an och 3:an, men vi gick mot bussen ist och den vart ganska full :p Kom iaf underfund med att man kommer fram samtidigt om man går av vid startionen och går till skolan och dom andra går av vid klostergatan ;)
Vi gick iaf upp på plan tre och jag hamnade med några trevliga människor, Hanna från andra ekonomiklassen i 2:an, Natalie och Sandra från 1:an och Adam från 3:an. Tyckte lite synd om honom eftersom han var ensam kille OCH ensam 3:a. Men det gick nog bra ändå.
 
Fick skulle iaf lösa ett case som hade presenterats på föreläsningen, vi var seriös i typ en kvart, sen så bestämde vi oss att det inte spelade någon roll hur det gick. Var där för närvaron typ. Så vi spenderade tid till att snacka och chilla lite.
 
Efter att vi käkat lunch så träffades vi igen strax innan halv ett, då satt vi och väntade på att klockan skulle bli 14.10 så vi kunde få redovisa och gå hem. Men hade iaf kul med folket i min grupp och man lärde även känna några andra lite mer ;)
 
Åkte iaf hem med bussen 15.35. När jag kom hem tittade jag på Ensam mamma söker och fick power pointen så jag kunde lägga in mina slides där, satt med det rätt länge innan jag tog kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0