Everyone is somebody else's weirdo...

Måndag
Skolan började klockan åtta med privatjuridik, sen blev det samhällskunskap där vi fortsatte att jobba med grupparbetet. Därefter skulle jag egentligen ha slutat, men stannade kvar på mattelektionen med klassen. Räknade lite själv innan jag hjälpte några i klassen ;) Matten slutade tidigare för att vi skulle gå och ta klassfoton, efter det så gick jag och käkade med Lovisa, Tess, Sisela och Jojjo ;)
 
Efter det begav jag mig till skolan igen för att låna en dator och göra lite läxor. Hade nämligen precis missat 13.23 bussen. Fem i två så plockade jag ihop och begav mig till bussen för att ta mig hem, väl hemma så satte jag mig i köket för att göra läxor. Tog en paus för att äta middag men sen fortsatte jag med läxorna tills det var dags att lägga sig.
 
Tisdag
Åkte till skolan vid halv nio för att ha engelska, blev en promenad till botaniska trädgården där vi hade en "guided tour". Sen gick vi tillbaka till skolan för att avsluta innan det blev dags för svenska, vi hade vikarie (Jenny) för att Sebastian var tvungen att vara hemma med sin bebis. Vi fick sluta lite tidigare så jag och Lovisa tog en dator och satte oss i ett grupprum för att titta på Komisarie späck innan vi gick och käkade.
 
Efter att vi hade käkat gick vi in på skomakeri och skräddar butiken under skolan för att Lovisa hade fått ett uppdrag från sin familj ;) Killen som jobbade där var iaf väldigt skum, han sa knappt något och när han väl sa något sa han "aa". När vi kommer ut därifrån iaf så höll vi på att dö av skratt :p
 
Vi gick iaf upp till skolan igen för att ha tyska, hela lektionen blev tillägnand till grammatik. Efter tyskan så gick ja och Lovisa in på clas ohlssons för att utföra yttligare några ärenden innan vi gick till stationen för att ta bussen till stallet. Det blev orientering, vilket var rätt så kul men lite svårt när man inte är van att göra stadsorientering. Men det gick bra för mig och Lovisa iaf. När lektionen tog slut så tog jag bussen hem.
 
Hemma hjälpte jag pappa att backa husvagnen rätt på parkeringen innan jag satt och slappade framför tvn och datorn resten av kvällen, var riktit trött.
 
Onsdag
Åkte till skolan och var där till kvart i tio typ. Det regnade och var grått :( Det blev iaf dags för juridik, C-H var hemma så vi hade Helena som vikarie. Fick sluta typ en halvtimme tidigare, så jag och Lovisa uförde ytterligare några ärenden. Gick till biblioteket för att låna en bok jag ville läsa (fyra nätter, fyra dagar). Sen gick vi tillbaka till skolan och satte oss med Pedersen och Felicia i väntan på vår nästa lektion.
 
Det blev företagsekonomi, och vi hade Helena som vikarie även där :p fick lite uppgifter som handlade om resultatbudget som vi fick jobba med, vi fick gå när vi var klara sen. Vilket gjorde att jag slutade tio minuter tidiagre så jag gick och sökte upp Paulsen för att få hjälp med matten. Efter det så lånade jag en dator och gjorde mera läxor innan jag tog två bussen hem.
 
När jag kom hem åt jag lite lunch och slappade i soffan ungefär i 20 minuter innan jag satte mig med läxorna igen. Vid åtta tiden så satte jag mig i bilen med pappa och Linnea för att åka till Arlanda och plocka upp mamma. När vi kom hem sen blev det lite kramandes och uppdateringar om vad som hänt i veckan innan det blev sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0