My alarm clock is clearly jealous of my amazing relationship with my bed

Torsdag
Åkte med Anneli, Elvin och mamma in till stan, slapp åka buss. Väl uppe skolan blev det ett prov på den tråkiga texten vi höll på med, kändes som att det gick helt ok. Efter det blev det företagsekonomi där vi i grupper fick börja planera kampanjer, vilket verkar ganska kul iaf ;) Efter ekonomilektionen gick jag och Lovsia till Norrlands för att käka innan vi sedan gick upp till skolan igen, vi satte oss i ett grupprum med en dator där jag visade min power point som vi gjorde på svenskan. Sedan började vi titta på filmen Kommisarie Späck, den verkar rätt så bra. Lite som en parodi av Beck filmerna :P

 
 
Efter ett tag så drog tyska lektionen igång, verkar som att det inte blir något utbyte till Tyskland i år heller -.- Vi höll iaf på med gramatik hela lektionen, men det verkar fastna lite nu iaf. Efter tyskan så träffade jag Magda och sen kom även Anders P så vi kunde bestämma lektionstider, blir inte lika mycket och lika långa hål för mig iaf :)
Efter det tog jag bussen hem, väl hemma chillade jag framför datorn i stort sätt hela eftermiddagen och kvällen.
 
Fredag
Begav mig till bussen vid sju i duggregnet, när jag sedan kom upp till skolan satt Tess där så det blev inget läsande i svenskaboken för mig. Klockan åtta drog juridik lektionen igång, vi började snacka lite om att skriva ett avtal. Sedan fick vi en uppgift, där det även ingick att skriva ett avtal. Lite svårt var det ju. 
 
Efter det blev det samhäll, Gita hade en genomgång till och sedan fick vi ungefär 20 minuter att jobba på våra grupparbeten. Sedan blev det coachtid, där vi fick rösta fram två personer som skulle gå med i elevrådet. Efter det fick vi gå och käka lunch på coachtiden :) När vi kom tillbaka stoår Helena och Staffan utanför klassrummet fortfarande och sedan kom Sebastian och dom började härma varandra lite och allt blev bara jättekul. Vår lektion började även 10 minuter senare för att lärarna inte riktigt kunde sluta :P
 
Vi fick visa upp våra ppt's för Sebastian, och jag blev utvald att visa min för hela klassen. Tyckte det var lite jobbigt, men det gick ju hyfsat bra, fram till sista bilden där ljudet behövdes och det var glapp i kabeln :( men, men. Sedan fick några andra visa sina också, dom var grymt snygga och Leo "vann" den lilla tävling Sebastian hade satt upp. Men jag är stolt över min ppt och Sebastian tyckte den var såpass snygg att jag behövde visa den, så det kändes ju bra ändå :)
 
När svenska lektionen tog slut gick jag på stan med Tess ett tag innan jag tog bussen till frissan för att klippa mig ;) När jag var klar kom mamma och hämtade mig, vi åkte då till gränby för att handla lite. Mamma köpte även nya vinterskor till mig, sedan åkte vi och hämtade lite oriflame grejer innan vi begav oss hemmåt. När vi kom hem satte jag mig i sängen och började läsa i svenskaboken. Till middag blev det stekt torsk, väldigt gott faktiskt. Efter maten fikade vi innan jag satte mig och fortsatte läsa i boken.
Kärlek vid första ögonkastet typ ;)
 
När jag ledsnat på boken så satte jag mig framför datorn och klickade runt lite innan jag kröp in i one piecen och startade filmen Saving Private Ryan, den var riktigt bra faktiskt. Börjar gilla action filmer mer och mer numera ;)
En film jag rekomenderar om man är less på alla dessa kärleksfilmer som alla slutar på samma sätt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0