People do not change, they only become more so...

Torsdag
På bussen till skolan träffar jag Katrin, satt och snackade med henne. När jag sedan ska gå av inser jag att Hanna från min gamla klass satt på andra sidan gången, ibland är man lite för trött. Vi snackade inte alls mycket, för det visade sig att även världens bästa Daniel också satt på bussen :) Då blev det en stor kram på mig :) Vi hade ju inte träffats på ett bra tag, det blev en hel del snack och jag var även så snäll att jag väntade på hans nästa buss med honom ;) Sen tog jag mig upp till skolan för att börja med engelska och ett litet glosförhör där jag hade ett halvt fel, ett slarvfel desutom. Hade glömt att skriva "in" efter "squeez" -.-
 
Efter engelskan blev det företagsekonomi och den lektionen var rätt intressant, som att många kopplade ihop ordet diskmedel med "YES" och tvättmedel med "Vanish" och ordet säker bil med "Volvo", man blir faktiskt påverkad av reklam helt enkelt. Sen blev det en lite tävling i slogans, min grupp vann :) dock slutade det med att jag och Lovisa gick runt resten av dagen och försökte komma på flera, som typ "Tase is king"
 
Efter företagsekonomin blev det lunch, sen drev jag och Lovisa runt på stan ett tag innan vi gick upp till skolan och satte oss på altanen för att förhöra varandra på några tyska ord ;) På tyskan fick vi en uppgift vi skulle göra och när man var klar emd den fick man sluta. Jag, Lovisa och Helena jobbade tsm och vi vart klara först, vilket ledde till att jag fick en halvtimmes rast innan matten :-/ Men jag satt och pratade med några tjejer i en av samklasserna innan finaste tjejen i världen upp, nämligen Sandra :) Vi satt och snackade om allt och inget egentligen tills hennes lektion började, knappt fem minuter efter det började även jag.
 
När jag kom hem blev det att göra massa läxor, blev klar med alla utom matten och svenskan ;) sen blev det middag innan jag dammsög klart huset och städade i lilla badrummet. Vid nio tiden kom mamma äntligen hem efter att ha varit i Danmark och jobbat under veckan.
 
Fredag
När jag gick till bussen regnade det ganska rejält och på vägen dit träffar jag även Emelie och Natalie, blev nästan som på den gammla go'a tiden :P Dock blev vi lite fundersamma när alla bussar hade bussnummer 345, men in till stan kom vi iaf. Och där regnade det oxå en hel del :( 
 
Skoldagen började med privatjuridik, fick titta på ett bra avsnitt av någon serie där några lagar och straff förtydligades. Den verkar faktiskt bra ;) på PPn fick vi leka kurragömma eftersom det regnade ute. Jag och Lovisa blev faktiskt hittade sist ;)  Efter det blev det samhällskunskap, där skrev Gita upp ett x-antal begrepp på tavlan som vi skulle skriva ner och förklara så vi själva förstod, vi som inte hann klart fick låna dom tjocka samböckerna, men det verkar iaf som vi inte ska få dom med oss hem under hela kursen :) Sen började det snackas om att alla tåg mellan Stockholm och Uppsala var inställda, vilket slulle påverka dom som bor i Knivsta. Det blev coachtid och vi snackade massa om självförtroende, självkkänsla och självbild. När den lektionen tog slut så tittade jag och Lovisa på SJs hemsida och det var sant att tågen var inställda... Och vi hörde att orsaken var att någon hade hoppat ner från bron, framför ett tåg i Knivsta :( 
 
Det blev svenska och Sebastian lät oss springa och köpa något till filmen om vi ville, flera i klassen sprang till ICA för att köpa godis :p Jag käkade två äpplen ist. Vi fortsatte ett titta på filmen Equilibrium, jag gillade den filmen :) När den var slut fick vi dela in oss i grupper om 4 och förbereda lite olika punkter som vi ska presentera nästa gång. När vi fick sluta sprang jag in på Gina för att köpa peeling, det var erbjudande så de kostade 19:- ist för 49:- Jag tog sedan bussen hem och det regnade fortfarande :(
 
Hemma gjorde jag i ordning lunch innan jag sate mig och gjorde klart samhällskunskapen och sen räknade jag lite matte ;) När jag var klar med det och vi hade käkat tittade jag på några avsnitt av Teen Mom 2 och The secret life of the American teenager innan jag gick och lag mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0