Perfection is achieved only on the point of collapse

Onsdag
Åkte in till stationen med 8-bussen för att möta upp Lovisa innan vi tsm gick till tingsrätten för att möta upp resten av klassen och CH. Klassen delades upp i två för att alla inte fick plats i samma sal, jag hamnade på en stöld-rättegång som sög... Det var två personer som i år hade snott parfymer från Åhléns för 1333:- Dom hade erkännt båda två fast det var bara ena personen som var där, den rättegången var inte speciellt intressant alls :( Jaja, den slutade iaf 9.50 vilket gjorde att jag hade 5 och ½ timmes håla.
Då åkte jag hem för att göra lite läxor och slappa, sen tog jag mig till skolan igen och gick på min sista lektion. Företagsekonomi, gick typ inte igenom något nytt. Men vi fick gå ut på PP och i små grupper komma på egna loggor, jag hamnade med Lovisa, Simon och Alfons. Det var killarna som stod för idén, men eftersom dom stannade för att köpa korv blev det jag och Lovisa som fick rita den :P
När skolan var slut och jag var hemma igen så gjorde jag lite läxor och chillade, hitta några grymma
 var rätt så trött men tittade på robinson innan jag gick och lag mig
 
Torsdag
Första dagen med sovmorgon under den här veckan, vilket var väldigt skönt :) Dock vaknade jag två timmar innan väckarklockan ringde, men jag fick iaf sova ut ordentligt. Segade mest hela morgonen, och tränade på glosorna innan jag tog bussen till stationen för att möta Lovisa innan vi drog till Norrlands för att käka, vi fick gå in genom gården och det kändes som vi gick runt i hela alltihopa :P
Efter att vi hade käkat gick vi till skolan för att ha tyska, vi skulle få titta klart på avsnittet Türkisch från i tisdags. Men när det var slut och vi sett lite små klipp från nästa avsnitt sa Kristoffer (läraren) "Är det där på nästa avsnitt eller? Vi tar det också, för jag måste se det här". Och när det avsnittet var klart var det 20 minuter kvar på lektionen och vi fick sluta ist för att jobba :)
 
Så det blev då en lång rast innan företagsekonomin, Staffan hade en kort genomgång innan vi fick en uppgift att gå till en affär/ett företag och fråga hur dom gör för att behålla sina kunder och så. Jag, Lovisa, Isabell och Smeds gick till en liten butik mot ån som heter Fashonista(?) Vi fick efter det sluta lektionen så då blev det en hyffsat lång rast innan vi hade engelska, då det blev förhör på glosorna. Dock bara på 26 av 42, rätt skönt men blev ändå lite besviken för jag gjorde ett slarvfel... Efter det gick vi på en PP, där vi skulle snacka engelska hela tiden. Vi gick upp till universitetshuset ovanför domkyrkan och sen bort till Karolina redeviva innan vi gick ner mot ån och sen tillbaka till skolan, en lång PP vilket var väldigt skönt. När vi sedan fick sluta så kändes det som dagen hade gått extremt fort.
 
På bussen hem fick jag syn på Sebban, vilket var förvånande eftersom han bor i stan. Men hejjade på honom iaf innan jag klev av bussen och gick hem, väl hemma så började jag dammsuga innan maten och fortsatte efter. När jag var klar satte jag mig framför datorn och skickade ut medelande till mina kompisar i några olika grupparbeten så de blir klara. Efter det målade jag naglarna och mamma kom hem innan jag gick och lag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0