Quit while you're still behind

I helgen
Satt jag mest hemma och tittade på Teen Mom 2 och The Secret Life Of The American Teenager. På söndagen var jag in till stan, köpte en miniräknare (eller det var pappa som pröjsade) och var på ett annat ärende :P
 
Måndag
Träffade Josse och världens bästa Daniel när jag klev av bussen, stod och snackade med dom innan jag begav mig upp till skolan för att börja mattelektionen. Blev mera genomgång av nya saker och sen räknade vi en massa. När lektionen slutade blev det en håltimme på 3 timmar och 20 minuter för min del, satte mig i ett grupprum och räknade matte. Sen kom Sandra dit och vi snackade lite innan hennes lektion började. Efter ett tag gick jag och mötte upp Lovisa för att luncha på Norrlands och efter det gick vi tillbaka till skolan och satte oss i en soffa, träffa Sandra ännu en gång så pratade lite kort med henne tills min klass försvann in på sin lektion. Sen började även Sandra, satte mig då åter igen i ett grupprum, men den här gången pluggade jag på engelska glosorna. Lärde mig 42 stycken ;)
 
Sedan började samhällskunskapen och dagen slutade med privatjuridik. När jag sedan stod och väntade på bussen som skulle gå tjugo över fem, kom den inte -.- Sena bussar är ingen höjdare, men ändå hyfsat vanligt när det gäller UL...
När jag kom hem iaf så käkade jag middag innan jag och pappa gick ut för att övningsköra för första gången ;) Det var lite läskigt i början men det beror nog på att man är ovan :P Vi körde bara i 10 minuter för Linnea ville inte vara ensam inne så länge...
 
Tisdag
Dagen började emd teoretisk idrott klockan nio i skolan, sedan fick vi sluta runt tio tiden för då kom fotografen från marknadsföringsavdelningen och skulle ta kort på de som hade anmält sig frivilliga på det. Vilket ledde till en ganska lång håltimme eftersom jag började 12.30 sen. Jag och Lovisa gick och satte oss i ett grupprum och pluggade lite engelska glosor, kan nu 48 av 51 :) När sandra hade slutat kom hon in till oss, vi plockade ihop och gick tillsammans till Norrlands. Vi snackade om Jensens olika matställen och kom fram till att dom verkligen har bytt ner sig, från början var det på en restaurang och nu är det i en skolmatsal verkligen...
Efter att vi hade käkat gick vi till skolan för att ha tyska, i labbsalen :P Ganska chill lektion med ett halvt avsnitt av Türkisch für Anfänger. Efter det blev det Engelska, och vi fick reda på att vi nu bara ska ha 42 glosor och inte 51 till på torsdagen, kändes lite förgäves att plugga på dom andra då, men nu kan jag iaf :) Annars var engelska lektionen seg.
 
Den slutade tidigare vilket gjorde att vi fick 15-20 minuters rast :) Och sen drog svenskan igång och vi körde en film analys, men efter ett tag tog Sebastian helt över och förklarade ist, bara för att vi var så trött. Men några grupper fick säga sitt iaf, däribland min ;) Efter det samlades vi i våra epok-grupper för att snacka ihop oss om hur vi ska göra och vad vi ska göra till när, och sedan fick vi sluta tidigare :)
 
När jag kom hem blev det mat och ett avsnitt av Teen Mom 2 innan jag och pappa gick ut och övningskörde igen ;) den här gången var vi ute i en timme och jag fick backa i uppförsbacke bara för att en traktor tog upp hela vägen :P men det blev inga skador på mammas bil då heller ;) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0