Smile. Let people know that today, you're a lot stronger person than you were yesterday

Tisdag
Fick åka med Emelie och Natalie in till gränby på morgonen, sedan tog vi 10:an bort till deras skola och jag åkte vidare till Campus 1477. På idrotten fick vi göra lite olika psykiska test, halva klassen blev ett rött lag som skulle vara grininga och sura typ medans det gula skulle vara glada och positiva. Några kom sent så dom fick vänta utanför och förstod inte riktigt varför vi var som vi var under innebandyn, men det var ganska svårt att hålla sig från skratt när man själv skrek lite halvt arg :P Sedan blev det lite andra saker så som att vi skulle vara så tysta som möjligt och sen låta så mycket som möjligt. Sedan fick vi leka en rätt så kul bollek, sen blev det svanskull innan vi avslutade med strecthing(?) och rörlighets möjligheter :s
 
Efter lektionen åkte jag och Lovisa ner på stan och gick in på Clas Ohlssons för att hon skulle köpa något till sin cykel :P sedan gick vi till gamla torget och satte oss på en bänk för att vänta på Sandra. När hon tillslut kom gick vi bort till Norrlands fr att käka lunch tsm, det blir så mycket skratt med Sandra att man får ont i kinderna :P När vi käkat klart gick vi tillbaka till skolan och när vi kommer fram till porten säger jag Yes, vi har Sandra med oss! Nu kan vi åka hiss upp! Sandra tittade lite argt på mig men sen blev det ett nytt skrattanfall :P Vi satt på plan 3 ett tag och skrattade ännu mer, sedan gick jag och Lovisa ner till plan 2 för att komma i tid till tyskalektionen.
 
På tyskan blev det mera grammatik, men det börjar bli lite lättare nu. Sedan fick vi även se ett avsnitt av Türkisch für Anfänger. Efter tyskan blev det engelska där vi fick börja skriva på våra argumenterade brev, och efter engelskan blev det svenska där Sebastian fortsatte prata lite om antikens Grekland innan vi fick gå och hämta datorer för att spela ett "spel" som han hade gjort på en power point. Vi gjorde det för att lära oss Odyseén storyn, lite fastnade ju iaf ;) Vi fick sedan sluta 16.10 istället för 16.35 :)
 
Efter skolan gick jag och Lovisa och satte oss i St:Pers gallerian innan jag följde med henne en bit till stationen, sen vände jag för att gå och möta upp min lilla homie :) Vi gick sedan till stationen och satt där inne och pratade i över en timme innan vi gick till bussarna och tog oss hem. Hemma så blev det våfflor till middag :) Efter det gick jag ett tag till Calle innan jag kom hem och satte mig framför datorn.
 
Onsdag
Jag tog bussen in till stan för att möta upp Lovisa så vi kunde luncha tsm, det var inte speciellt god mat så vi gick till ICA för att köpa youghurt, thank god for ICA :p Vi begav oss sedan upp till skolan för att ha privatjuridik, börjar få lite bättre koll på det här med avtalsskrivande nu. Måste bara plugga lite extra inför läxförhöret vi ska ha på fredag. 
 
När juridkiken tog slut så lånade jag en dator och gick upp på plan 3 för att sätta mig i ett grupprum och titta klart på filmen Mr. and Mrs. Smith. Brad Pitt är ganska snygg i den filmen faktiskt ;p Efter filmen var slut läste jag lite i svenskaboken innan jag gick ner och lämnade datorn för att gå tillbaka till klassrummet där min sista lektion skulle börja.
 
Det kom en föreläsare från ekonomifakta, lärde mig typ inget nytt. Men det roliga var väl att vi alla fick godis och sen fick man byta med någon om man ville :) Han höll tiden, men eftersom vi behövde fylla i en ankät efter så slutade vi 5 minuter senare. Jag och Lovisa begav oss bort till stationen och jag tog bussen hem.
 
Väl hemma så käkade vi och jag dammsög nästan hela huset, efter det satte jag mig och tittade på ensam mamma söker. Pratade sedan med mamma innan jag stängde av datorn och gick och lag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0