They Say Love Is In The Air, So I'm Gonna Hold My Breath Until My Face Turns Purple

Måndag
Skolan började med en exinamition i privatjuridik, vilket var ltie svårt och klurigt men jag antar att det gick bra. Vi fick gå när vi var klara vilket ledde till typ 30 minuters rast för min del. Jag träffade finaste Sandra och snackade och kramades massa med henne innan jag började igen, då med samhälsskunskap. Gita hade en liten genomgång innan vi fick fortsätta med våra grupparbeten, men vem bryr sig egentligen om hur Tyskland och Saudiarabien styrs. Jag tycker att det här ämnet är tråkigt, fast lite roliga saker hittar man ibland. Så som att du får dödstraff om du utöver magi i Saudiarabien, då blev det lite diskution om Harry Potter och England :P
 
Efter samhällskunskapen gick jag upp på plan 3 för att träffa Sandra, blev ltie fler kramar innan jag följde henne ner på gamla torget där hennes pappa stod och väntade på henne. Efter det satte jag mig i ett klassrum för att räkna lite matte och läsa lite i svenskaboken innan jag mötte upp Lovisa för lunch. Efter lunchen gick vi in på skopunkten och tittade på skor innan vi gick in på Cubus och sedan bort till Scorett.
 
När jag hade sagt hejdå till Lovisa drog jag mig upp till skolan igen och satte mig i en soffa och läste i svenskaboken i väntan på min mattelektion, när den började blev det lite genomgång och så fick vi räkna lite tal. Vi fick även reda på att vi ska byta lärare, så vi kommer inte ha Sanna längre utan vi komer få Paulsen(?) :)
När matten slutade gick jag ner på stan och mötte upp min lilla homie :) Vi satt och snackade ett tag innan jag skulle till tandläkarn och jag gick för att ta bussen hem ;)
 
Hemma satte jag mig och tittade på X-factor från söndagen, sedan käkade jag och gjorde lite läxor innan jag gick ut och övningskörde med pappa. Vi körde till min gamla skola för att hämta Linnea, fick även köra runt lite på parkeringen för att testa parkera mellan sträcken. Kände mig ganska så stolt efteråt när jag lyckades bra på få försök ;)
 
Tisdag
Skolan började med engelska och fortsatte sedan med svenska där vi fick en genomgång hur man gör en bra power point, sedan fick vi leka lite med det programmet vilket var kul :) När den lektionen var slut gick jag och Lovisa till Norrlands för att käka lunch, sedan gick vi till skoaffären ecco och skoaugust. Lovisa visade och testade ett par skor hon sett på internet och sen hittade jag ett par vinterskor som var grymt snygga :)
På stora torget sen träffade vi  Sandra en snabbis innan jag och Lovisa fortsatte in på hm, sedan drog vi oss upp till skolan och satte oss på altan i väntan på tyskalektionen.
 
Efter tyskan var slut drog vi oss till stationen för att ta bussen till campus 1477 där vi skulle ha idrott. Vi körde en lek som uppvärmning, ungefär som catch the flag. Länge sen man lekte så på idrotten. Efter idrotten tog jag bussen hem och tittade på X-factor från i måndags.
Stallet, campus 1477
 
Onsadg
Gick upp och duschade innan jag drog till skolan, träffade Josse på vägen. Första lektionen var privatjuridik, vi började snacka om avtal och sånt, ganska intressant faktiskt. Efter det blev det företagsgekonomi, vi fick presentera det vi gjorde på förra lektionen och sen blev det en PP runt domkyrkan innan Staffan började snacka om kampanjer, innan lektionen slutade fick vi våra böcker, våra väskor blir nu ännu tyngre :(
 
Efter ekonomin blev det lunch med några från klassen och mina grupparbetekompisar för att planera vad vi skulle göra. På stationen träffade jag Pehko, länge sen. Sen kom även Josse och vi tog bussen tsm. 
Väl hemma satte jag mig och tittade på ensam mamma söker innan jag plockade ur diskmaskinen och vek tvätten. Sen kom Anneli och lämnade Elvin innan pappa och hon åkte till Arlanda för att plocka upp mamma innan de åkte till Stockholm och Globen för att titta på Nickelback. Då hjälpte jag som små lite med deras läxor innan vi gjorde i ordning maten, nu sitter jag och håller på med mina egna läxor innan jag tänker ta och lägga mig i hyfsad tid :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0